RSS Feed
Latest Updates
Mar
11

Плановый перерыв в активациях/деактивациях/блокировках сервисов Инмарсат
Уважаемые пользователи. В соответствии с уведомлением, полученным от компании Inmarsat Global Limited, ФГУП «Морсвязьспутник» информирует Вас о том, что  в период с 08:00 UTC 12 марта  до 20:00 UTC 13 марта 2020  года будут проводиться плановые работы по модернизации системы расчетов компании Inmarsat. В связи с этим возможны задержки и перерывы при выполнении активаций / деактиваций, блокировок сервисов Инмарсат  для всех океанических регионов: Fleet Broadband, BGAN, Swift Broadband, GSPS, Fleet One, BGAN M2M, ISATHub, GX, and ISAT Data Pro .
Компания Inmarsat Global Limited и ФГУП «Морсвязьспутник» обращают Ваше внимание на то, что все Ваши запросы, поступившие в указанный период, будут обязательно выполнены, но их обработка начнется только после завершения плановых работ на сети Инмарсат.



Scheduled Inmarsat Services Provisioning and billing systems maintanance
Dear Customers,
In line with the notification of Inmarsat Global Limited, Morsviazsputnik would like to advise you of a scheduled activity on the Inmarsat billing systems upgrade that will take place  during the period from 08:00 UTC on 12/03/2020 to 20:00 UTC on 13/03/2020. This activity will affect specific service request transactions for Fleet Broadband, BGAN, Swift Broadband, GSPS, Fleet One, BGAN M2M, ISATHub, GX, and ISAT Data Pro  services globally. That means that during the upgrade period any transactions on activation, deactivation, etc. of the above Inmarsatservices will be delayed or suspended. 
Inmarsat and Morsviazsputnik would like to pay your attention that all requests submitted during this upgrade period will be processed accordingly after the completion of the scheduled activities.
Morsviazsputnik would like also to note that momentary barring / deactivation / activation transactions will be unavailable during the upgrade period.

Reason for Notice / Причина уведомления:

Модернизации системы расчетов и управления услугами компании Inmarsat

Inmarsat Services Provisioning maintanance

Services affected / Затрагивает сервисы:

Выполнение запросов на управление услугами Fleet Broadband, BGAN, Swift Broadband, GSPS, Fleet One, BGAN M2M, ISATHub, GX, and ISAT Data Pro 

Service request transactions for Fleet Broadband, BGAN, Swift Broadband, GSPS, Fleet One, BGAN M2M, ISATHub, GX, and ISAT Data Pro 

Regions|Satellites / Регион|Cпутник

not aplicable

Teleport / Телепорт:

not aplicable

Impact / Влияние:

Нет влияния на трафик

No traffic impact

Date and time of start / Дата и время начала:

08:00 UTC on12/03/2020

Date and time the service restored / Дата и время восстановления сервиса

20:00 UTC on 13/03/2020

Additional Information:

Сожалеем о возможно доставленных неудобства и благодарим Вас за понимание.

We apologize for any inconvenience this may have caused and thank you for your patience.

Служба поддержки ФГУП "Морсвязьспутник" helpdesk@marsat.ru +7 495 9671896 / +7 495 626 1896
In case of problems please contact: helpdesk@marsat.ru or  +7 495 9671896 / +7 495 626 1896

 


Read more »



Feb
17

Planned works: MARSAT FlyCarrier server maintenance / Плановые работы: Обслуживание сервера MARSAT FlyCarrier

This is to advise you that MARSAT will perform the maintenance of the FlyCarrier server in Moscow on Tuesday, 18th of February. This is part of our standard lifecycle management and is required to keep our technology platforms up to date. During the maintenace the FlyCarrier service will be unavaliable for the period up to 3 hours.

Уведомляем Вас, что МОРСВЯЗЬСПУТНИК проведет запланированное обслуживание FlyCarrier сервера в Москве во вторник 18 февраля. Это часть нашего стандартного процесса управления жизненным циклом наших технологических платформ, версию программного обеспечения которых мы должны поддерживать в актуальном состоянии. Во время обслуживания сервис FlyCarrier  будет недоступен в период времени до 3 часов.

 Reason for Notice / Причина уведомления:

Обслуживание FlyCarrier сервера

FlyCarrier server maintanance

 Services affected / Затрагивает сервисы: 

FlyCarrier service

 Regions|Satellites / Регион|Cпутник

 not aplicable

 Teleport / Телепорт:

Moscow TU

 Impact / Влияние:

FlyCarrier service будет затронут

FlyCarrier service will be impacted  

 Date and time of start / Дата и время начала:

18.02.2020 07:30 UTC

Date and time the service restored / Дата и время восстановления сервиса

18.02.2020 10:30 UTC

Additional Information:

 

We apologize for any inconvenience this may have caused and thank you for your patience.

Приносим извинения за возможные неудобства и благодарим Вас за терпение.


Read more »



Feb
12

УВЕДОМЛЕНИЕ О ЗАПЛАНИРОВАННОМ ПЕРЕРЫВЕ В ПРЕДОСТАВЛЕНИИ УСЛУГ СМС "Виктория"


Уважаемые пользователи!


В связи с проведением плановых работ СМС "Виктория" будет недоступна в период с 13.02.2020 08:00 UTC по 13.02.2020 13:00 UTC.

В случае возникновения вопросов просьба обращаться в ФГУП "Морсвязьспутник": тел. +7(495)7953229, e-mail: center@lrit.ru


Read more »



Feb
10

Уважаемые пользователи!

В связи с проведением плановых работ СМС "Виктория" будет недоступна в период с 11.02.2020 08:00 UTC по 11.02.2020 12:00 UTC.

В случае возникновения вопросов просьба обращаться в ФГУП "Морсвязьспутник": тел. +7(495)7953229, e-mail: center@lrit.ru


Read more »



Feb
2

Плановый перерыв в активациях/деактивациях/блокировках сервисов Инмарсат
Уважаемые пользователи. В соответствии с уведомлением, полученным от компании Inmarsat Global Limited, ФГУП «Морсвязьспутник» информирует Вас о том, что  в период с 10:00 UTC 5 февраля  до 15:30 UTC 5 февраля 2020  года будут проводиться плановые работы по модернизации системы расчетов компании Inmarsat. В связи с этим возможны задержки и перерывы при выполнении активаций / деактиваций, блокировок сервисов Инмарсат  для всех океанических регионов и следующих сервисов: BGAN, IDP, M2M, GSPS, GX.
Компания Inmarsat Global Limited и ФГУП «Морсвязьспутник» обращают Ваше внимание на то, что все Ваши запросы, поступившие в указанный период, будут обязательно выполнены, но их обработка начнется только после завершения плановых работ на сети Инмарсат.
В указанный период  будет перерыв до 4,5 часов  для распространения CDR и работе системы мониторинга расходов, обратите внимание, что CDR файлы не будут потеряны, и нормальное распространение будет возобновлено после восстановления работы сервисов.



Scheduled Inmarsat Services Provisioning and billing systems maintanance
Dear Customers,
In line with the notification of Inmarsat Global Limited, Morsviazsputnik would like to advise you of a scheduled activity on the Inmarsat billing systems upgrade that will take place  during the period from 10:00 UTC on 05.02.2020 to 15:30 UTC on 05.02.2020. This activity will affect specific service request transactions for BGAN, IDP, M2M, GSPS, GX services globally. That means that during the upgrade period any transactions on activation, deactivation, etc. of the above Inmarsatservices will be delayed or suspended. 
Inmarsat and Morsviazsputnik would like to pay your attention that all requests submitted during this upgrade period will be processed accordingly after the completion of the scheduled activities.
Morsviazsputnik would like also to note that momentary barring / deactivation / activation transactions will be unavailable during the upgrade period.
During this maintenece window will be an interruption of up to 4,5 hours for CDR distribution and traffic/credit monitoring system functionality, please note CDR files will not be lost and normal distribution will resume when the service is restored.

Reason for Notice / Причина уведомления:

Модернизации системы расчетов и управления услугами компании Inmarsat

Inmarsat Services Provisioning maintanance

Services affected / Затрагивает сервисы:

Выполнение запросов на управление услугами BGAN, IDP, M2M, GSPS, GX, предоставление CDR файлов, система контроля расхода трафика

Service request transactions for BGAN, IDP, M2M, GSPS, GX, CDR distribution and traffic monitoring system functionality

Regions|Satellites / Регион|Cпутник

not aplicable

Teleport / Телепорт:

not aplicable

Impact / Влияние:

Нет влияния на трафик

No traffic impact

Date and time of start / Дата и время начала:

10:00 UTC on 05.02.2020

Date and time the service restored / Дата и время восстановления сервиса

15:30 UTC on 05.02.2020

Additional Information:

Сожалеем о возможно доставленных неудобства и благодарим Вас за понимание.

We apologize for any inconvenience this may have caused and thank you for your patience.

Служба поддержки ФГУП "Морсвязьспутник" helpdesk@marsat.ru +7 495 9671896 / +7 495 626 1896
In case of problems please contact: helpdesk@marsat.ru or  +7 495 9671896 / +7 495 626 1896

 


Read more »