RSS Feed
Latest Updates
Jan
18

Плановый перерыв в активациях/деактивациях/блокировках сервисов Инмарсат


Уважаемые пользователи. В соответствии с уведомлением, полученным от компании Inmarsat Global Limited, ФГУП «Морсвязьспутник» информирует Вас о том, что в период с  08:00 UTC  до 20:00 UTC 19 Января 2022   будут проводиться плановые работы по модернизации информационных систем компании Inmarsat и ФГУП "Морсвязьспутник". В связи с этим возможны задержки и перерывы при выполнении активаций / деактиваций, блокировок сервисов Инмарсат для всех океанических регионов и следующих сервисов: Fleet Broadband, BGAN, Swift Broadband, GSPS, Fleet One, BGAN M2M, ISATHub, GX, and ISAT Data Pro.

В указанный период будет перерыв для распространения CDR и работе системы мониторинга расходов, обратите внимание, что CDR файлы не будут потеряны, и нормальное распространение будет возобновлено после восстановления работы сервисов.

Компания Inmarsat Global Limited и ФГУП «Морсвязьспутник» обращают Ваше внимание на то, что все Ваши запросы, поступившие в указанный период, будут обязательно выполнены, но их обработка начнется только после завершения плановых работ на сети Инмарсат.


Scheduled Inmarsat Services Provisioning and billing systems maintanance
Dear Customers,
In line with the notification of Inmarsat Global Limited, Morsviazsputnik would like to advise you of a scheduled activity on the Inmarsat and Morsviazsputnik information systems upgrade that will take place during the period from 08:00 UTC on 19.01.2022 to 20:00 UTC on 19.01.2022. This activity will affect specific service request transactions for Fleet Broadband, BGAN, Swift Broadband, GSPS, Fleet One, BGAN M2M, ISATHub, GX, and ISAT Data Pro services globally. That means that during the upgrade period any transactions on activation, deactivation, etc. of the above Inmarsatservices will be delayed or suspended.

During this maintenece window will be an interruption for CDR distribution and traffic/credit monitoring system functionality, please note CDR files will not be lost and normal distribution will resume when the service is restored.

Inmarsat and Morsviazsputnik would like to pay your attention that all requests submitted during this upgrade period will be processed accordingly after the completion of the scheduled activities.

Morsviazsputnik would like also to note that momentary barring / deactivation / activation transactions will be unavailable during the upgrade period.

Reason for Notice / Причина уведомления:

Модернизации системы расчетов и управления услугами компании Inmarsat

Inmarsat Services Provisioning maintanance

Services affected / Затрагивает сервисы:

Выполнение запросов на управление услугами Fleet Broadband, BGAN, Swift Broadband, GSPS, Fleet One, BGAN M2M, ISATHub, GX, and ISAT Data Pro

Распространение CDR , Система мониторинга расходов

Service request transactions for Fleet Broadband, BGAN, Swift Broadband, GSPS, Fleet One, BGAN M2M, ISATHub, GX, and ISAT Data Pro

CDR distribution and traffic/credit monitoring

Regions|Satellites / Регион|Cпутник

not aplicable

Teleport / Телепорт:

not aplicable

Impact / Влияние:

Нет влияния на трафик

No traffic impact

Date and time of start / Дата и время начала:

19.01.2022 08:00 UTC

Date and time the service restored / Дата и время восстановления сервиса

19.01.2022 20:00 UTC

Additional Information / Дополнительная информация:

We apologize for any inconvenience this may have caused and thank you for your patience.

Приносим извинения за возможные неудобства и благодарим Вас за понимание.


Read more »



Jan
14

Плановый перерыв в активациях/деактивациях/блокировках предоплатных сервисов Инмарсат


Уважаемые пользователи. В соответствии с уведомлением, полученным от компании Inmarsat Global Limited, ФГУП «Морсвязьспутник» информирует Вас о том, что c 17 Jan 2022 08:00 UTC до 18 Jan 2022 17:00 UTC будут проводиться плановые работы по модернизации информационных компании Inmarsat и ФГУП "Морсвязьспутник" . В связи с этим возможны задержки и перерывы при выполнении активаций / деактиваций, блокировок сервисов Инмарсат для всех океанических регионов и следующих сервисов: Inmarsat Prepaid.

В указанный период будет перерыв распространения CDR и работе системы мониторинга расходов, обратите внимание, что CDR файлы не будут потеряны, и нормальное распространение будет возобновлено после восстановления работы сервисов.

Компания Inmarsat Global Limited и ФГУП «Морсвязьспутник» обращают Ваше внимание на то, что все Ваши запросы, поступившие в указанный период, будут обязательно выполнены, но их обработка начнется только после завершения плановых работ на сети Инмарсат.


Scheduled Inmarsat planned maintenance to the I-4 Prepay System
Dear Customers,
In line with the notification of Inmarsat Global Limited, Morsviazsputnik would like to advise you of a scheduled activity on the Inmarsat and Morsviazsputnik information systems upgrade that will take place from 17 Jan 2022 08:00 UTC  with a duration of up to 33 hours. This activity will affect specific service request transactions for Inmarsat Prepaid services globally. That means that during the upgrade period any transactions on activation, deactivation, etc. of the above Inmarsatservices will be delayed or suspended.

During this maintenece window will be an interruption for CDR distribution and traffic/credit monitoring system functionality, please note CDR files will not be lost and normal distribution will resume when the service is restored.

Inmarsat and Morsviazsputnik would like to pay your attention that all requests submitted during this upgrade period will be processed accordingly after the completion of the scheduled activities.

Morsviazsputnik would like also to note that momentary barring / deactivation / activation transactions will be unavailable during the upgrade period.

Reason for Notice / Причина уведомления:

Модернизации системы расчетов и управления услугами компании Inmarsat

Inmarsat Services Provisioning maintanance

Services affected / Затрагивает сервисы:

Выполнение запросов на управление услугами Inmarsat Prepaid

Распространение CDR , Система мониторинга расходов

Service request transactions for Inmarsat Prepaid

CDR distribution and traffic/credit monitoring

Regions|Satellites / Регион|Cпутник

not aplicable

Teleport / Телепорт:

not aplicable

Impact / Влияние:

Нет влияния на трафик

No traffic impact

Date and time of start / Дата и время начала:

17 Jan 2022 08:00 UTC

Date and time the service restored / Дата и время восстановления сервиса

18 Jan 2022 17:00 UTC

Additional Information:

Сожалеем о возможно доставленных неудобства и благодарим Вас за понимание.

We apologize for any inconvenience this may have caused and thank you for your patience.

Служба поддержки ФГУП "Морсвязьспутник" helpdesk@marsat.ru +7 495 9671896 / +7 495 626 1896
In case of problems please contact: helpdesk@marsat.ru or +7 495 9671896 / +7 495 626 1896




Read more »



Jan
11

Плановый перерыв в активациях/деактивациях/блокировках предоплатных сервисов Инмарсат


Уважаемые пользователи. В соответствии с уведомлением, полученным от компании Inmarsat Global Limited, ФГУП «Морсвязьспутник» информирует Вас о том, что c 11.01.2022 08:00 UTC до 12.01.2022 17:00 UTC будут проводиться плановые работы по модернизации информационных компании Inmarsat и ФГУП "Морсвязьспутник" . В связи с этим возможны задержки и перерывы при выполнении активаций / деактиваций, блокировок сервисов Инмарсат для всех океанических регионов и следующих сервисов: Inmarsat Prepaid.

В указанный период будет перерыв  распространения CDR и работе системы мониторинга расходов, обратите внимание, что CDR файлы не будут потеряны, и нормальное распространение будет возобновлено после восстановления работы сервисов.

Компания Inmarsat Global Limited и ФГУП «Морсвязьспутник» обращают Ваше внимание на то, что все Ваши запросы, поступившие в указанный период, будут обязательно выполнены, но их обработка начнется только после завершения плановых работ на сети Инмарсат.


Scheduled Inmarsat planned maintenance to the I-4 Prepay System
Dear Customers,
In line with the notification of Inmarsat Global Limited, Morsviazsputnik would like to advise you of a scheduled activity on the Inmarsat and Morsviazsputnik information systems upgrade that will take place  from 08:00 UTC 11th January 2022  with a duration of up to 33 hours. This activity will affect specific service request transactions for Inmarsat Prepaid services globally. That means that during the upgrade period any transactions on activation, deactivation, etc. of the above Inmarsatservices will be delayed or suspended.

During this maintenece window will be an interruption  for CDR distribution and traffic/credit monitoring system functionality, please note CDR files will not be lost and normal distribution will resume when the service is restored.

Inmarsat and Morsviazsputnik would like to pay your attention that all requests submitted during this upgrade period will be processed accordingly after the completion of the scheduled activities.

Morsviazsputnik would like also to note that momentary barring / deactivation / activation transactions will be unavailable during the upgrade period.

Reason for Notice / Причина уведомления:

Модернизации системы расчетов и управления услугами компании Inmarsat

Inmarsat Services Provisioning maintanance

Services affected / Затрагивает сервисы:

Выполнение запросов на управление услугами Inmarsat Prepaid

Распространение CDR , Система мониторинга расходов

Service request transactions for Inmarsat Prepaid

CDR distribution and traffic/credit monitoring

Regions|Satellites / Регион|Cпутник

not aplicable

Teleport / Телепорт:

not aplicable

Impact / Влияние:

Нет влияния на трафик

No traffic impact

Date and time of start / Дата и время начала:

11 Jan 2022 08:00 UTC

Date and time the service restored / Дата и время восстановления сервиса

12 Jan 2022 17:00 UTC

Additional Information:

Сожалеем о возможно доставленных неудобства и благодарим Вас за понимание.

We apologize for any inconvenience this may have caused and thank you for your patience.

Служба поддержки ФГУП "Морсвязьспутник" helpdesk@marsat.ru +7 495 9671896 / +7 495 626 1896
In case of problems please contact: helpdesk@marsat.ru or +7 495 9671896 / +7 495 626 1896




Read more »



Jan
11

MARSAT : UNSCHEDULED OUTAGE NOTIFICATION - SERVICE IS RESTORED / МОРСВЯЗЬСПУТНИК : УВЕДОМЛЕНИЕ О НЕЗАПЛАНИРОВАННОМ ПЕРЕРЫВЕ В ПРЕДОСТАВЛЕНИИ УСЛУГ - РАБОТА СЕРВИСОВ ВОССТАНОВЛЕНА

Информируем Вас о том, что мы столкнулись с незапланированным перерывом в предоставлении доступа к информационным системам. В настоящее время работа сервисов восстановлена.  Пожалуйста смотрите подробности ниже.

Please be advised that we are experiencing the unexpected outage of access to the information systems/tools which is over now. Please find the details below.

Reason for Notice / Причина уведомления:

Сервис marsatmail.com временно недоступен

marsatmail.com service is temporary unavailable

Services affected / Затрагивает сервисы:

"marsatmail.com"

Regions|Satellites / Регион|Cпутник

not aplicable

Teleport / Телепорт:

Moscow TU

Impact / Влияние:

marsatmail.com

Date and time of start / Дата и время начала:

10.01.2022 15:00 UTC

Date and time the service restored / Дата и время восстановления сервиса

11.01.2022 04:30 UTC

Additional Information:

We apologize for any inconvenience this may have caused and thank you for your patience.

Приносим извинения за возможные неудобства и благодарим Вас за терпение.


Read more »



Jan
10

MARSAT : UNSCHEDULED OUTAGE NOTIFICATION / МОРСВЯЗЬСПУТНИК : УВЕДОМЛЕНИЕ О НЕЗАПЛАНИРОВАННОМ ПЕРЕРЫВЕ В ПРЕДОСТАВЛЕНИИ УСЛУГ

Информируем Вас о том, что мы столкнулись с незапланированным перерывом в предоставлении  доступа к информационным системам. Пожалуйста смотрите подробности ниже.

Please be advised that we are experiencing the unexpected outage of access to the information systems/tools. Please find the details below.

Reason for Notice / Причина уведомления:

Сервис marsatmail.com временно недоступен

marsatmail.com service is temporary unavailable

Services affected / Затрагивает сервисы:

"marsatmail.com"

Regions|Satellites / Регион|Cпутник

not aplicable

Teleport / Телепорт:

Moscow TU

Impact / Влияние:

marsatmail.com

Date and time of start / Дата и время начала:

10.01.2022 15:00 UTC

Date and time the service restored / Дата и время восстановления сервиса

 

Additional Information:

We apologize for any inconvenience this may have caused and thank you for your patience.

Приносим извинения за возможные неудобства и благодарим Вас за терпение.


Read more »